Pages

 

Career Coaching Programme @ SBPI Sabak Bernam

Selesai program di SMK Bandar Baru Sg Buloh, perjalanan diteruskan ke Sabak Bernam kerana hari berikutnya program yang sama akan diadakan pula di SBPI Sabak Bernam. Perjalanan ke Sabak Bernam benar-benar mengasyikkan. Penuh dengan suasana kampung dan pekan yang aman damai.

Pada sebelah pagi, sesampainya di SBPI Sabak Bernam, kaunselor - Cikgu Rashid sudah menanti dan mengajak bersarapan pagi. Terima kasih di atas layanan baik Cikgu Rashid, we really feel at home. 


Program berlangsung dengan jayanya. Peserta datang dengan penuh bersemangat! Berpakaian lengkap seperti hendak ke temuduga, memudahkan trainer membuat penilaian dan mereka terus mempelajari apa yang sesuai dan tidak sesuai untuk dipakai.

Program ini, seperti yang diminta, lebih menekankan aspek grooming dan imej. Topik begini sesuai untuk kegunaan pada pelbagai masa dan tempat. Lebih-lebih lagi para peserta adalah pelajar yang tinggal hampir 'sepenuh masa' di asrama. 

Training Cube juga mengendalikan satu sesi khas di akhir program untuk pelajar perempuan yang berkaitan daily facial care dan simple skin care routine. Adik-adik yang sedang meningkat dewasa ini sangat excited bertanya pelbagai soalan sehinggakan trainer tak menang tangan dibuatnya. Pendedahan ini memberikan maklumat berguna dalam proses pembesaran mereka menjadi seorang wanita, ini diakui sendiri ramai peserta perempuan.

Mudah-mudahan ilmu yang dikongsikan menjadi amalan. Terima kasih SBPI Sabak Bernam, sampai ketemu lagi!

Post-training photo. Klik gambar untuk paparan lebih jelas.
Gambar-gambar lain seperti gambar semasa aktiviti, latihan dan demo boleh didapati di galeri.